mariesundqvist

Alla inlägg under februari 2011

Av Marie Sundqvist - 28 februari 2011 09:13

idag är det tydligen ;


-25 år sedan Olof Palmes avled

-89 år sedan egypten blev självständigt

-Nylon upptäcktes

-Slaget vid helsingborg skedde (år 1710)


och massamassa mer. tänk på mycket som kan hända på samma datum. lite konstigt nästan. 


Puss/M


  

Av Marie Sundqvist - 28 februari 2011 08:55

klockan är fem minuter i nio det är sportlov   och jag är vaken. det måste vara ett mirakel. har just ätit frukost och dragit på mej ett par tights och en tröja. känns skönt. eftersom solen skiner (!!!)  så ska jag passa på att fara ut å springa, det är ju trots allt SPORTlov. viktigt tycker jag. blir säkert lite bilder därför. jag mår bra när vädret är bra, jag blir på bra humör, får lust att bara springa ut i skogen, baka nå sommrigt eller något annat kul. men baka hoppas jag att jag hinner med, frysen gapar tom.


Puss/M


Av Marie Sundqvist - 27 februari 2011 19:50

nu börjar det dra ihop sig, snart börjar solsidan. då ska jag mysa ner mej i sängen och ligga å titta. ikväll tror jag det blir att se någon deckare med pappa, länge sedan sist faktiskt. nu ligger jag på golvet och har precis sett en film, "it´s a boy girl thing" tror jag den hette. lite söt film. den följande veckan ska jag se klassikerna. typ remember me, the last song osvosv. får se vilka det blir. nä, nu ska jag kladda ihop moussen färdigt och SOLSIDAN! 


Puss/M


   någon som vet vad dessa tecken betyder? snälla skriv en kommentar då!   

Av Marie Sundqvist - 27 februari 2011 17:20

nu har min bror och hans tjej åkt, min mamma är med min lillebror på fotbollsträning. kvar är då jag och pappa och såklart katterna. nu ska jag tända lite ljus här i huset och sen ska jag se film, helt bestämt. funderar på att lägga mej på det varma badrumsgolvet, jag är ju trots allt ganska kall. med ett bubbelbadkar äntligen beställt får jag vänta ytterligare 4 veckor tills jag får sjunka ner i det varma vattnet. har jag dock klarat mej såhär länge utan så klarar jag mej nog ett tag till. fast tanken kommer alltid finnas där i bakhuvudet tills jag ser det stora paketet stå utanför vår ytterdörr. nu har jag något att se fram emot. finally.


Puss/M


Av Marie Sundqvist - 27 februari 2011 16:03

hemma nu! blev inte riktigt som jag tänkt igår. såg ingen film och var tvungen att stiga upp halv8, skulle ju å sjunga i g-stad vilket jag helt hade glömt. hoppade in i duschen, tog på mej nå kläder och for iväg på nya äventyr. hur som helst är jag hemma sen någon timme tillbaka. har hjälpt mamma med lasange (  ) som jag verkligen gillar. lasange är verkligen underskattat! min bror och hans tjej är också här å ska äta här också tror jag. ikväll blir det chokladmousse och solsidan. 


Puss/M


  


Av Marie Sundqvist - 26 februari 2011 23:45

dagen börjar lida mot sitt slut och jag känner ändå ingen stress över att det är söndag imorgon. för tillfället tänker jag söndagar som "solsidan dagen" vilket är en otrolig dag om ni frågar mej. nu behöver jag ju inte ens gå till skolan på måndag vilket känns överträffligt. lika sant som jag tänker sova tills jag vaknar imorgon, lika sant är det att jag nu ska krypa ner i sängen och se en riktigt bra film. kanske någon jag sett tidigare, kanske någon ny. jag låter filmens värld förföra mej in i dess magiska värld. because now it's the end of day two.


  

Av Marie Sundqvist - 26 februari 2011 18:00

...när jag sitter och drömmer om saker som hänt,

jag tänker hur det varit om jag dej inte känt.

hade jag varit på en annan plats idag?

hade jag känt mej lika svag?

du tror att du känner mej , du tror du vet allt,

du säger natten är dag och värme är kallt.

ska jag tro på ditt ord eller lyssna till sången,

jag väljer att sova, natten är gången...



otroligt, makalöst och vackert. blir nästan lite tårögd när jag hör det. låt oss tänka igenom saker och ting nu. *tystnad*

nu har jag tänkt färdigt!



Puss/M


  

Av Marie Sundqvist - 26 februari 2011 17:11

lördagar. jag önskar att dom aldrig skulle ta slut. dagen har gått åt till att göra, få se, ingenting. spell it sister. så skönt, sett på en serie och tvingat min stackare till lillebror att se med mej. hjälpt till att se vad vi ska ha för bubbelbadkar och ja, nu är det dags. imorgon beställer vi det. som jag längtat, som jag väntat. den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge. true. har fotat ovanligt mycket idag faktiskt så här får ni också några bilder från dagen. det här är bara början på ett otroligt sportlov. vädret gjorde dagen om möjligt ännu bättre. ibland är man lycklig. då får man passa på att njuta av stunden som är. man vet aldrig när stunden kommer igen.


Puss/M


   ♥

Presentation

*-*

Sök i bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur ställer du dig i frågan om abort?
 För
 Mot
 Delad mening
 Jag bryr mig inte, man får göra som man vill
 Det beror på hur "fallet" är

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Nedräkning till skolavslutningen!

Nedräkning skolavslutning!


Ovido - Quiz & Flashcards