mariesundqvist

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Marie Sundqvist - 28 januari 2011 18:54

med ett glas vatten i min hand och en bamyl som snart borde nått min magsäck är jag redo att möta världen. blev förresten lite deprimerad när jag hörde att Charlie "Harper" Sheen hamnat på sjukhuset och att läget är allvarligt. de måste fortsätta spela in 2½ men, MED SAMMA PERSONER I ROLLERNA. hatar när man byter till ngn annan. så less liksom. men jag älskar 2½ men så om han dör nu, kommer jag aldrig förlåta världen. dock så kanske inte det är så konstigt när han håller på med sprit, knark och prostituerade. exakt som hans karaktär i serien. tycker det är lite komiskt men samtidigt sorgligt. han är ju liksom 45 år, han är ingen tonåring längre. men samtidigt, det är ju en livsstil man är van "om honom" om jag säger så.



Puss/M

Av Marie Sundqvist - 28 januari 2011 16:22

kände mej tvungen att lägga upp denhär videon innan jag skulle börja fixa mej. otroligt bra!

nu ska jag fixa mej, äta och sen UT! äntligen!


Let me in and let me touch you,
I can be what you're addicted to.
Let me in and let me break you,
I'll be your heroin, I'll bring you down.
I'll be your bad trip coming around.

Drink me in, take me inside.
Let me control you and I'll blow your mind.
I've got what you need, give me a try.
Let me be your ride tonight.
I'll be your high.

Let me in and let me hold you,
I can love you like you've never known.
Let me in, I'll drive you crazy.
I can be the raindrops in your veins.
I'll hit you like cocaine.

Drink me in, take me inside.
Let me control you and I'll blow your mind.
I've got what you need, give me a try.
Let me be your ride tonight.
I'll be your high.

Once I'm inside, it's impossible to fight,
There's nowhere you can hide.
Don't even try, 'cause when I leave,
You'll be begging me for more.

Drink me in, take me inside.
Let me control you and I'll blow your mind.
I've got what you need, give me a try.
Let me be your ride tonight.
I'll be your high

Av Marie Sundqvist - 28 januari 2011 15:44

kom hem alldeles nyss från att ha varit å handlat. mat å knappar. då tänker kanske ni "whuuuut?!" men jag har alltid gillat knappar och i bilen påväg hem fick jag en idé, jag skulle behöva begagnde knappar så jag bad pappa köra förbi "kronan", typ finns massa begagnade saker. som myrorna/röda korset fast på kronan-området. hittade 15 knappar som jag ska använda. måste dock återvända dit för att köpa fler men kände att det räckte för idag. jag är nämligen en sån kreativ människa och älskar allt som har med pyssel att göra så detta kommer bli spännande. något nytt å lärorikt för mej. precis vad jag behöver!


något jag blev lite irriterad över var alla stora svenska flaggor som vajade fram och tillbaka i princip hela stan. det är ju nämligen kungens namnsdag "karl". kände hur irritationen växte inom mej. okej vi har kung, okej att han "tar" lite av skattebetalarnas pengar, men VARFÖR ska vi måste he upp en flagga för att han har namnsdag OCKSÅ. ingen har uppe flagga när jag har namnsdag ju. jag tycker inte det spelar någon roll att han är kungen, han har ändå ingen makt. de kan börja he upp flaggan när fredrik reinfelt fyller år istället. det hade varit något. statsministern.



Puss/M



        Bilbilder och jagbilder. knappbilder kommer senare ikväll troligtvis. eller andra bilder helt enkelt!



Av Marie Sundqvist - 28 januari 2011 12:00

Fördommar.

det är något som möter oss varje dag i olika former.

blonda är fjortisar,

svarthåriga är emo´s


osvosv. dessa är bara två av de många vanliga  fördommar som förekommer i dagens samhälle.


jag själv är en expert på fördommar. ibland kan jag sitta å titta på folk och "hitta på historier" om dem. emo, fjortis, mobbad osvosv. det är inte bra, det vet jag, men de tär liksom ett "beroende" jag har. jag tycker inte om att dömma folk men ibland är det så svårt.  jag kan mycket väl förstå att folk blir sårade av fördommar.

men fördommar kan vara på gott och på ont. ta anton i  min klass som exempel, han är hur duktig som helst på det mesta. därför antar alla att han ska förstå och få MVG på alla prov. det sätter ju en jäkla press på han att han MÅSTE   få bra betyg. man menar inget illa men det blir till något negativt i slutändan. och så finns det ju det som jag sa tidigare, att man säger "ååååh, asså dendär tjejen är definitivt emo" vilket helt klart bara är negativt.



men varför får vi dessa fördommar från början? vem får oss att börja med alla dessa onödiga tankar och liknande? är det media? är det samhället som formar oss? eller är det helt enkelt bara något helt naturligt för oss människor. att ibland söka fel hos andra och ibland bli avundsjuka på andra. det är väl egentligen allt det som fördommar handlar om. avundsjuka och negativa tankar.



jag har börjat sluta helt med att dömma folk utifrån det jag ser och istället det jag får veta om personen jag lär känna. så mycket bättre för alla.



   

Av Marie Sundqvist - 28 januari 2011 11:15

hej alla människor. nu bloggar jag. mohahahahha.

facebookbråkar med anna. trevligt såhär på en fredag. har problemlösning också. på matten. men det är inte lika roligt. tyvärr. det kommer nog bilder sen när jag kommer hem. när jag kommit hem, ätit något, sattit mej vid skrivbordet å sattit upp datorn. måste plugga kemi också. å tyska. bra att göra bort det. så kanske jag tillomed skriver på svenskan. lyxar till det lite så att säga. hehe.

okej, nu kommer jag inte ens ihåg vad jag sagt så nu loggar jag ut. UUUUUUT!



Puss/M



just nu.  chillar jag.

Presentation

*-*

Sök i bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur ställer du dig i frågan om abort?
 För
 Mot
 Delad mening
 Jag bryr mig inte, man får göra som man vill
 Det beror på hur "fallet" är

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Arkiv

Nedräkning till skolavslutningen!

Nedräkning skolavslutning!


Skapa flashcards