mariesundqvist

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

dikter...

Av Marie Sundqvist - 27 januari 2010 16:22

lite dikter jag hittade...


En liten flicka gråter, hon gråter för ingen förlåter.
Hon går ner till havet, hon river sin hand med en glasbit.
Blodet faller ner i havet och hela havet blir rött.
En lite vit klänning hade hon på sig,
klänningen var inte vit längre utan röd.
Om du nån gång älskade denna flickan,
skulle du ha sagt det tidigare.
För nu, är den lilla flickan död !! :'(

En liten flicka ensam i världen står. Hennes bröst är fullt av blödande sår. Någon har svikit henne, o det har tagit henne så hårt. Hon vill var lycklig, vrf är det så svårt? Hennes liv är bara fullt av gråt o kvävda skrik. Hon vill ta sitt liv, o hittas som ett lik. Ja, hon vill ta sitt liv. men för det krävs det mod. hon tar en glasbit o ser en massa blod. nu är hon död, o blir lycklig en dag. men det sorligaste är , att flickan är jag.



Det var aldrig meningen att du skulle bli ledsen.
Jag ångrar mig så.
Men jag måste ju berätta sanningen.
Jag känner mig så hemsk för allt jag gjort.
Har aldrig velat såra dig men nu blev det så.
Jag förstår om du aldrig förlåter mig men jag vill vara din vän.
Du är den enda som kan få bort mitt mörka moln inom mig.
Det enda jag vill är att du inte är ledsen.
Du sa att du ville dö.
Om du dör, så dör jag.
Snälla förlåt mig…




 

 

Jag vill att du finns här
när jag behöver dig.
Jag vill att du tröstar mig
när jag är ledsen
Jag vill känna dina armar om mig
när jag behöver trygghet.
Jag vill att du ger mig all din kärlek.
Jag vill torka tårarna
och känna mig lycklig.
Men det går inte så länge du
 inte finns här.

 

 

To young to die
to old to cry
to much in love
to say goodbye.

 

 

Du kom du gick
och mitt hjärta du fick.

 

 

Jag älskar dig så
varför lät jag dig gå
du har en annan
det måste jag förstå
jag älskar dig så
men varför kan jag inte förstå

 

 

 

 

 

Dikter av mej...

 

jag borde säga att jag vill att du ska vara lycklig,

men jag vet inte om jag kan det just nu,

jag borde säga att vi ska vara vänner,

men jag vet inte om jag klarar det just nu,

jag borde säga att jag kommer stötta dej,

men jag vet inte om jag orkar just nu,

jag borde säga att jag inte gillar dej längre,

men jag vet inte om jag kan ljuga just nu...

 

 

 

du gav falska förhoppningar,

du gav mej ett sårat hjärta,

du gav mej en massa tårar,

och en himla massa smärta...

 

 

"jag sitter på broräcket och dinglar med benen ,vinden blåser hårt på mej, men jag är inte rädd för att falla.

ingen ser mej nu, allt är mörkt, det ända som hörs är ljudet av vinden och av vågorna som slår hårt mot stenarna där nere. jag är fortfarande inte rädd för att falla.

vinden griper tag i mitt hår och försöker få mej med men jag sitter kvar, fortfarande inte rädd för att falla.

jag känner lukten av blommor och sommar och minnerna kommer tillbaka och det känns som att det var igår. tårarna börjar rinna och jag börjar skaka, men jag är inte rädd för att falla.

jag släpper händerna och blundar, vinden blåser hårdare nu än tidigare men jag är fortfarande inte rädd för att falla

jag hörde någon viska i mitt öra "du är inte rädd för att falla", jag släppte allt och jag kunde inte längre känna marken under mej. jag kunde inte öppna ögonen, men jag var fortfarande inte rädd för att falla..." 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Sundqvist - 3 mars 2011 09:01


Heej! jag skriver här bara för att säga att detta nog blir mitt sista inlägg här på ett tag. eftersom någon fått tag i mitt lösenord till min användare här till bloggplatsen kan denna person okontrollerat ändra och skriva hur mycket den vill. kändes ...

Av Marie Sundqvist - 1 mars 2011 21:03


jag har nyss fått beskåda det enligt mej allra vackraste jorden har att erbjuda. en sak som jag hade kunnat stå och titta på i timmar om det skulle finnas kvar på himlavalvet så länge. det jag har fått beskåda är norrsken. ett otroligt naturfenomen s...

Av Marie Sundqvist - 1 mars 2011 17:45


såg just en film med Cody Longo, en symbol   jag älskar att se filmer som innehåller snygga skådespelare, annars blir filmerna inte lika bra. jag gillar också att se såna här typiska "tjej-filmer". såna vars ofta börjar lyckligt, sen gör dom något ...

Av Marie Sundqvist - 1 mars 2011 09:53


bara jag som tyckte att denna låt påminnde eller var en kopia av (minst) en av green day´s låt(ar) ?. plagiat *frågetecken* . var bara det jag ville säga! hehe.   Puss/M        ...

Av Marie Sundqvist - 1 mars 2011 08:34


dessa morgnar, jag förstår inte. jag tror jag blivit hjärntvättad av skolveckorna. jag vaknar klockan åtta liksom, det ska man inte göra när det är SPORTLOV. så, vad ska jag göra idag då? fara ut och springa eftersom det verkar vara ganska så varmt. ...

Presentation

*-*

Sök i bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Hur ställer du dig i frågan om abort?
 För
 Mot
 Delad mening
 Jag bryr mig inte, man får göra som man vill
 Det beror på hur "fallet" är

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Arkiv

Nedräkning till skolavslutningen!

Nedräkning skolavslutning!


Ovido - Quiz & Flashcards